Můj příběh
Od správy online kanálů přes vybudování e-shopu z nuly do milionů až k řízení online marketingu mezinárodní korporace.
Pracuju jako konzultant online marketingu.
Umožňuji tak firmám využít mé znalosti a 14 let zkušeností v online marketingu v jejich prospěch.
Poskytuju služby online marketingu e-shopům a značkám. Můžete si mne najmout na:
Mám na starost výkonnostní marketing e-shopu Sportega (dříve Sportobchod.cz):
- e-shop se sportovními potřebami pro hokej, tenis, kolo, běh a další sporty,
- působíme na 7 trzích: Česko, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Slovensko, Maďarsko a Francie,
- máme nakročeno k první miliardě - více na Forbes.cz,
- expandujeme na západ - více na CzechCrunch.cz.
Napsal jsem e-book Základy online marketingu
- psaný srozumitelně pro začátečníky a offline markeťáky,
- cílem je pomoci se zorientovat v online marketingu,
- 12 kapitol a 81 stran,
- můžete ho získat zdarma po přihlášení k newsletteru.
Píšu články na DigiNews.cz.
- články o online marketingu a e-commerce.
Vytvořil jsem jednoduchý nástroj pro vygenerování UTM adresy UTMgenerator.cz.
- pomůže pro přehledné vyhodnocování v rámci webové analytiky,
- správně použité UTM parametry se přenesou do Google Analytics.
Mám 5 letou zkušenosti řízení online marketing ve společnosti BAŤA pro Česko a Slovensko.
U nás na zlínsku je Baťa lovebrand s příběhem.
Příležitost podílet se na byznysu a rozvíjet byznys, který v roce 1894 začal Tomáš Baťa je neodolatelná. Byla pro mne velká čest, když jsem se potkal s pravnuky Tomáše Bati.
Poznal jsem prostředí fungování online marketingu pro e-shop s obrovským obraty a věrnostním programem s velkým počtem zákazníkům. Naučil jsem se specifika fashion e-commerce.
Postupně jsme zavedli optimalizace a zlepšení online marketingu v rovině performance a brandu.
Výsledky:
zdvojnásobil (204 %) jsem návratnost investic do online marketingu společnosti BAŤA v České republice,
ztrojnásobil (314 %) jsem návratnost investic do online marketingu společnosti BAŤA na Slovensku,
152 % nárůst tržeb v Česku,
185 % nárůst tržeb na Slovensku,
online brandové kampaně se zásahem v milionech u cílové skupiny prostřednictvím digitálu - videoreklamy, displejové reklamy a na sociálních sítích.
V roce 2014 jsem dokončil vysokou školu.
Na základě předchozích zkušeností jsem chtěl vybudovat vlastní projekt. Online dítě.
Naskytla se mi příležitost vybudovat e-commerce pro velkoobchod drogerie ve Zlíně - NOVAK´S International s.r.o. Firma již měla e-shop, ale nedoručoval téměř žádné tržby a objednávky. Viděl jsem příležitost obrovského růstu.
Zapojil jsem nabyté znalosti SEO, PPC a UX a zdokonaloval se v těchto oborech. Dále jsem potřeboval weby dostat do porovnávačů zboží (Heuréka a Zboží.cz) a vytvořit komunikaci přes emailing a newslettery.
Výkon jednotlivých kanálů jsem měřil a optimalizoval v Google Analytics.
Podařilo se mi zajistit stabilizovaný růst Drogerie Xantea.cz a viděl jsem další příležitosti:
E-commerce jsem měl ve správě téměř 3 roky.
Z nuly (resp. malých čísel) jsem vybudoval e-commerce do milionů. A to v oboru, kde je průměrná cena zboží malá (cca 25 Kč).
Mezitím jsem externě pomáhal dalším e-shopům a webům, kde jsem uplatňoval tyto znalosti.
Vyzkoušel jsem si, že dokážu vybudovat e-shop z nuly do milionů. Ale jak to funguje ve světě velkých značek a velkých čísel? Začátkem roku 2017 jsem se rozhodl posunout se dál.
Přidaná hodnota: naučil jsem se zapojit a řídit online kanály ve prospěch projektu a optimalizovat na dosažení cíle. Také jsem se naučil pracovat se srovnávači zboží, emailingem a reklamou na sociálních sítích.
Oslovilo mě několik firem se zájmem o vytvoření firemních webů.
Při tvorbě firemních webů jsem využil znalosti SEO a soustředil se na to, aby byly weby pro uživatele srozumitelné.
Potěšilo mě, že zákazníci byli spokojení.
Kromě zákazkových webů jsem chtěl rozvíjet vlastní weby. Na základě znalostí SEO jsem věděl, že potřebuju tvořit weby, které budou pro uživatele zajímavé. Takové weby mají ve vyhledávačích přednost oproti webům s pouhou reklamou.
Zapojil jsem weby do affiliate (online provizních programů), kde platí provizi za objednávku (CPA model). Poznal parametry zvyšující konverzní míru webu.
Přidaná hodnota: poznal jsem obor zaměřený na optimalizaci konverzního poměru webu a UX
Zpracoval jsem náborové weby pro největší pojišťovnu na trhu (Českou pojišťovnu).
Potřebovali na tyto weby rychle dostat na tyto weby návštěvníky, kteří hledají práci.
Placená reklama se na internetu prodává přes PPC. Seznam má svůj systém Sklik, Google má zas Google Ads (dříve AdWords).
Tehdy to byla hlavně reklama ve vyhledávačích. Nastavil jsem své první PPC kampaně. Díky tomu, že jsem kampaně spravoval několik let, naučil jsem se kampaně optimalizovat tak, aby každá konverze (poptávka o práci v ČP) stála pojišťovnu méně a méně.
Přidaná hodnota: naučil jsem se základy PPC již v roce 2010 a optimalizaci kampaní.
Kamarád, který také tvořil weby, mi řekl: „Dej na svůj web reklamu a vyděláš. ”. Zpočátku mi to přišlo jako nesmysl. Prostudoval jsem různá fóra a vyzkoušel.
A opravdu! Návštěvníci klikali na reklamy a já vydělal nějaké drobné.
Pochlubil jsem se rodičům. Smáli se: „Kolik jsi dnes vydělal? Dolar za týden?” (příjmy byly v dolarech)
Začal jsem uvažovat: „Když udělám 10 takových webů a na web dostanu 10x více lidí a , bude to zajímavější!”
Nasekal jsem desítky webů.
Potřeboval jsem na tyto weby dostat víc návštěvníků, násobně! Začal jsem se zajímat jak na to.
Narazil jsem na to jak dostat web na přední místa vyhledávačů Seznam a Google. Zabývá se tím SEO.
Po maturitě bylo spousta času. Testoval jsem praktiky SEO a dostal web na přední místa vyhledávačů (navíc to tehdy bylo snadnější než dnes). Fungovalo to! Počet návštěvníků brutálně rostl.
Na weby chodili lidi z vyhledávačů a já na nich prodával reklamu přes reklamní systémy.
Vydělával jsem.
Na vysoké škole jsem vydělal víc než značná část vyučujících, kteří mě trápili u zápočtů nebo zkoušek.
Přidaná hodnota: naučil jsem se SEO a zdokonaluji se v tomto online oboru.
Na začátku jsem tvořil webové stránky pro zábavu.
Mezi první vytvořené weby patřily osobní stránky a rozcestníky pro SMS brány.
Zajímalo mě, kolik lidí na ty weby chodí.
Nejprve jsem sledoval návštěvnost přes Toplist.
Později přišlo Google Analytics a postupně víc a víc poznával a učil se pracovat s tímto nástrojem webové analytiky.
Můj příběh s počítači a onlinem začal v roce 1999. Bylo mi 9 a strýc mi přivezl počítač.
Ukázal na ikonku Nastavení (tehdy Ovládací panely) a řekl: „Tady neklikej a nic tam nedělej.”
První den jsem to vydržel, ale začalo mě zajímat, co tam všechno můžu upravit? Nemůžu tam přidat nějaké nové hry?
Metodou pokus omyl jsem získal za krátkou dobu slušné znalosti Windows 98.
Teď to vypadá jednoduše, ale není tomu tak.
Po cestě jsem narazil na slepé uličky a nezdary, které mne poučily a umožnily mi posunout se dál.
Zůstaňme ve spojení na sociální síti LinkedIn