Jak využít webové stránky?
Webové stránky jsou silný a fungující nástroj. Bohužel velká část firem neví, jak k webu přistupovat a má nějaký web jen proto, aby ho měla.
Cílem webových stránek může být například:
- Branding - budování povědomí o firmě a značce.
- PR - budování vztahů s veřejností k firmě a značce.
-
Akvizice - přivedení návštěníků na web a seznámení s firmou a jejími produkty.
-
Prodeje - web jako online obchodní zástupce, který prodává nebo získává kontakty na potenciální zákazníky.
-
Katalog či nabídka služeb - přehledný online katalog nabízených služeb.
-
Nábor (HR) - nabídka pracovních míst a výhody práce v dané firmě.
-
Aktuálních informace - poskytování aktuálních informací v online podobně.
-
Zákonné informace - poskytování povinných informací v online podobně.
Jak zařídit, aby webové stránky fungovaly?
Správně fungují webové stránky navržené pro plnění zadaného cíle, připravené a otestované.
Například pokud je cílem nábor, je důležité, aby webu potenciální zaměstnanci snadno porozuměli a zorientovali se a poté se přihlásili do výběrového řízení.
Před zadáním tvorby webových stránek je vhodné mít stanovený cíl webových stránek a vybrat dodavatele, který se nezaměřuje jen na nakódování webu a nakreslení šablony, ale také na komplexní řešení webu včetně UX.
Pozor na přeceňované, ale nepodstatné věci při tvorbě webových stránek
Často přeceňované a nesprávné věci:
-
Přeceněný význam hlavní strany - dlouhé řešení jak bude vypadat hlavní stránka. Přitom cílem hlavní stránky je, aby zde návštěvník strávil pár vteřin a odešel = přešel na další obsahovou stránku, kde se rozhodne nakoupit. Nic víc.
-
Náročná grafika - náročné grafické prvky zadavatel sám požaduje nebo mu je dokonce doporučí dodavatel. Výroba takové grafiky může být dost drahá. Náročná grafika má jen malý vliv. Mnohdy web naopak zaseká a zpomalí načítání. Z velké části se jedná o vyhozené peníze. Přesvědčivost webu závisí na jiných parametrech.
-
Špatný výběr dodavatele - při výběru dodavatele si zadavatelé nechávají předkládat náhledy hlavních stran. Jak podle náhledu hlavní strany dovedete posoudit, jak bude web plnit cíl (např. přivádět poptávky)?
-
Nejnižší cena webu - výběr dodavatele webu podle nejnižší ceny může vyjít příliš draho. Zadavatel nebude muset tolik investovat do realizce webu, ale když web nesplní cíl? Zadavatel přijde o peníze dvakrát. O peníze, které by vydělal funkčním webem a ještě vyhodí peníze za nefunkční řešení.
-
Subjektivní pocity - zadávání webu a jeho designu podle toho, co se líbí zadavateli namísto zaměření se na to, co bude účinné na cílovou skupinu. Líbivost je subjektivní. Je potřeba se soustředit na jiné parametry, které udělají web zaměřený na plnění cíle.
-
Neřešení jak se na web návštěvníci dostanou - k čemu je web, na který nikdo nechodí? Je potřeba dostat potenciální návštěvníky.
Zdroje návštěvnosti
Existuje několik online marketingových aktivit, které pomohou dostat návštěvníky na web:
Podrobnější informace na straně věnované online marketingu.
Webovky, internetové stránky
Existuje několik pojmů, kterým se označuje tvorba webových stránek. Mezi takové patří tvorba webů, internetových stránek nebo webovek. Vždy se jedná o název pro tutéž službu.
Ukázka firemních webů:
TESALIS s.r.o., dodavatel střech
Jednatel firmy: „ Web, který realizoval Ivo Pačinek nám začal generovat velké množství poptávek. Náklady na realizaci webu se nám zaplatily do půl roku.
Doporučuju Ivo Pačinka! “ Ondřej Sadílek
Ordinace Metabolic Balance - MUDr. Iva Veselá
Majitelka: „ Web funguje úžasně. Cena webu se mi vrátila po 6 týdnech. Z webu získávám měsíčně 20 poptávek. Potřebovala bych, aby měl týden minimálně 10 dní.“ “ MUDr. Iva Veselá
Stavby Slovácko, stavební firma
Majitel firmy: „ Pan Pačinek nám realizoval webové stránky a optimalizoval je pro vyhledávače. Web generuje nové poptávky zákazníků.
Investice do webu se nám vrátila hned po realizaci prvních zakázek získaných přes web. “ Michal Mareček