Se zaměřením na plnění stanovených cílů - tržeb, poptávek, návštěvnosti, zásahu.
1. polovina - Online marketing: Co je to? | Využití | Zdroje návštěvnosti - kanály
2 polovina - Řízení online mkt: Obecně | Přínos | Nákupní proces
Online marketing nebo také internetový marketing zahrnuje všechny marketingové aktivity, které lze dělat na internetu.
Data ukazují, že samotný web nebo e-shop nestačí. Je to stejné jako si pronajmout kancelář za městem. Stejně jako do kanceláře za městem je potřeba dostat potenciální návštěvníky. Na web je potřeba dostat návštěvníky. S tím pomůže online marketing, jehož cílem může být:
Zaměření online marketingu se dělí na 2 základní skupiny:
Data prokazují, že daleko efektivnější jsou weby, e-shopy a omnichannel společnosti, které správně řídí svůj online marketing. Je to tím, že když se jednotlivé kanály sladí, lze dosáhnout daleko vyšších výsledků. Potřeba sladit kanály je důležitá, protože jednotlivé kanály jsou vhodné pro jiný účel a obor. K řízení online marketingových kanálů se používají data z webové analytiky a dalších nástrojů.
Jednotlivým kanálům online marketingu budou přiřazeny jejich cíle a kanály budou nastaveny, sledovány a řízeny tak, aby si vzájemně pomáhaly a byly sladěné.
Potenciální zákazníci se v rámci nákupního procesu vyskytují v jednotlivých fázích. Avinash Kaushik představil v ČR framework STDC, který rozděluje nákupní fáze zákazníků na:
K jednotlivým skupinám potenciálních zákazníků STDC frameworku je potřeba přistupovat odlišně. Stanovovat si odlišné cíle, metriky a také mít odlišná očekávaní a využít odlišných kanálů a kampaní. Při správném přístupu přinesou peníze investované do online marketingu tu nejvyšší výnosnost a cíle.