Efektivní online reklama s placením pouze za návštěvníky a velkými možnostmi přesného cílení.
Obsah: Co je to? | Přednosti | Využití | Typy kampaní | Formáty | Systémy | Alternativa
PPC reklama je efektivní internetová reklama, kdy se platí pouze za lidi, které reklama zaujme a kliknou na reklamu, tedy za návštěvníky. Zkratka PPC znamená pay per click, česky platba za kliknutí.
S PPC reklamou se uživatelé setkají ve vyhledávání v Googlu nebo Seznamu a při procházení webových stránek, ale také na YouTube nebo v mobilních aplikacích.
Ukázka PPC reklamy ve vyhledávání a v obsahové síti:
Vyhledávače zobrazují ve výsledcích vyhledávání placené výsledky vyhledávání a organické (nebo také přirozené, neplacené) výsledky vyhledávání.
Pozor SEO je alternativou pouze k PPC ve vyhledávání. Není náhradou ke všem PPC reklamám, protože PPC umožňuje také zasažení v obsahové síti, videoreklamy apod.
Rozdíly mezi PPC ve vyhledávání a SEO:
PPC ve vyhledávání | SEO | |
---|---|---|
Rychlost spuštění, vypnutí | Reklamu lze snadno zapnout a vypnout podle potřeby. Lze nastavit intenzitu reklamy podle času a dnů. | Účinky se projevují dlouhodobě. První výsledky jsou znát za 3 - 6 měsíců. |
Dlouhodobý účinek | Zobrazuje se tak dlouho, jak dlouho inzerent platí za prokliky. Poté se reklamy zastaví. | Účinky SEO jsou dlouhodobé. Při správné realizaci SEO nějaký čas trvá než web obsadí přední místa, ale poté se tam také drží (pokud se na SEO pracuje dlouhodobě). |
Platba za kliknutí | Platí za každý proklik na web. | Proklik na web je zdarma. |
Celkové náklady | Platí se za prokliky (media náklady) a za správu PPC (agenturní náklady). | Platí se realizaci SEO (agenturní náklady). |
Srovnání PPC (zeleně) a SEO (modře):
Ivo Pačinek
Zajímá vás online marketing?
Odebírejte můj newsletter