Co to jsou porovnávače cen a zboží?
Porovnávače cen a zboží přivádí do e-shopů návštěvníky, kteří hledají, kde koupit konkrétní nabízený produkt. Jedná se o velmi výkonný online marketingový kanál, protože přivádí uživatele, kteří mají zájem o koupi daného produktu a porovnávají jednotlivé e-shopy. V Česku patří mezi nejvýznamnější porovnávače Heuréka a Zboží.
Nejčastěji se platí za proklik do e-shopu nebo procentem z hodnoty objednávky.
Porovnávače cen nebo porovnávače
Existuje několik podobných označení pro porovnávače cen: porovnávače cen, zboží, porovnávače, zbožové porovnávače.
Přednosti porovnávačů cen zboží
-
Platí se pouze za přivedené návštěvníky nebo procento z hodnoty objednávky. Každopádně se neplatí zásah nebo zobrazení
-
Vyšší konverzní míra - porovnávače cen přivádí lidi, kteří hledají informace o produktu nebo o tom, kde daný produkt nakoupit, takže je u nich vyšší pravděpodobnost nákupu.
-
Statistiky - lze dohledat přes které produkty lidé nejvíce chodí a pozici na které se web zobrazuje a naopak produkty, na které se nevyplatí inzerovat.
-
Snadno ovlivníte pozici ve výpisu e-shopů a návštěvnost z porovnávačů - pozice ve porovnávači cen lze zlepšit s vyšší investicí za proklik. Tím naroste i návštěvnost.
-
Důvěryhodnost - Uživatelé věří e-shopům s velkým a pozitivním hodnocením na porovnávači. Pokud e-shop hodnocení nemá, je potřeba na něm začít pracovat.
Nevýhoda porovnávačů cen zboží
Zejména u porovnávačů cen (jako je Heuréka a Zboží) jsou návštěvníci citlivější na cenu zboží, takže vyšší konverzní míra se dá očekávat zejména při nižší ceně. To může snižovat celkovou marži. Nicméně nejedná se o jediný parametr, který je pro návštěvníky ze srovávačů rozhodující, a proto je potřeba s touto návštěvností spárvně pracovat.
Jak využít porovnávače cen zboží
-
Prodeje - zvyšování tržeb a počtu objednávek.
-
Akvizice - přivést návštěvníky na e-shop - získání návštěvníků, kteří jsou potencionální zákazníci.
-
Zásah zdarma - zasáhnout cílovou skupinu značkou webu, která se zobrazí v přehledu e-shopů. Toto zobraszení je zdarma.
Porovnávače cen a zboží
Nejvýznamnější české porovnávače zboží, kde lidé mohou porovnat cenu stejného produktu a také vyhledat podle parametrů konkrétní produkt:
-
Heuréka.cz - nejvýznamnější český porovnávač cen s řadou rozšířených funkcí, které si návštěvníci oblíbili.
-
Zboží.cz - významný sronávač cen, který patří do online mediální skupiny Seznam.cz.
-
Mezi další české porovnávače cen zboží patří HledejCeny.cz, SrovnaniCen.cz a HyperZboží.cz.
Do skupiny porovnávačů cen jsou někdy řazeny také Google Nákupy a produktové reklamy na Seznamu, které řadím do PPC reklamy, protože se nastavují a nakupují přes PPC reklamní systémy.
Oborové katalogy a porovnávače zboží
Porovnávače zboží zaměřené na určitý obor. Jsou přizpůsobené specifikům konkrétního oboru.
-
Glami.cz - módní katalog s oblečením a obuví
-
ShopAlike.cz - módní katalog s oblečením a obuví
-
Favi.cz - katalog a vyhledávač nábytku a dekorací
-
Biano.cz - katalog nábytku a dekorací
Propojení e-shopu se porovnávači
Porovnávače cen zboží se s e-shopem propojují v několika cestách
-
Přenos produktů e-shopu do porovnávače - import a aktualizace dat o nabízených produktech, cenách, skladovosti a parametrech. Odesílá se prostřednictvím XMl feedů.
-
Fungování rozšířených funkcí - záleží na konkrétní rozšířené funkci. Např. Heuréka Košík a Ověřeno zákazníky od Heuréky se propojuje prostřednictvím API.
Rozšířené funkce porovnávačů cen a zboží
-
Heuréka Košík - prodej zboží přímo přes portál Heuréky. Místo ceny za proklik se zde platí procentem z hodnoty objednávky.
-
Ověřeno zákazníky - hodnocení a certifikování e-shopů na základě zkušeností zákazníků e-shopu od Heuréka.cz.
-
Hodnocení obchodů - hodnocení e-shopů na základě zkušeností zákazníků e-shopu od Zboží.cz.
Potřebujete pomoci se správou porovnávačů cen a zboží? Kontaktujte mě.