Významný český srovnávač cen a zboží ze skupiny Seznam.
Zboží.cz je česká služba od Seznam.cz, která pomáhá srovnávat výrobky v různých internetových obchodech. Zboží neprodává, nýbrž jenom nabízí, prodej si pak zajišťují samy e-shopy. Na zbozi.cz se mohou registrovat jak české, tak zahraniční obchody, jejich produkty jsou pak uživatelům zobrazovány.
Je to samozřejmě další způsob, jak získat nové zákazníky. Pokud člověk vyhledává konkrétní produkt, nejspíš o něj má zájem, pro e-shop to tedy znamená vyšší pravděpodobnost konverze. Dobré účinky mají také recenze publikované na Zboží.cz. Kladné zkušenosti ostatních zákazníky často přimějí si danou věc koupit a vybrat si správný e-shop.
Zboží patří spolu s Heurékou mezi nejvýznamnější srovnávače cen a produktů.
Za nevýhodu lze považovat tlak na nižší cenu. Ve srovnání s jinými kanály online marketingu se na srovnávačích zboží a Zboží.cz snadno porovná cena u konkurence.
Ne vždy platí, že e-shop s nejnižší cenou je ten nejúspěšnější, nicméně výhodnější ceny pomohou e-shopům vygenerovat lepší obrat pokud jsou parametry osotatních e-shopů srovnatelné.
Pro propagování produktů je zapotřebí mít účet na Zboží, přihlásit se do admin.zbozi.cz a dobít si kredit do Seznam Peněženky. Platí se za proklik a ceny prokliku jsou odlištěné podle kategorií ceny produktu.
XML feed je datový soubor, který přenáší data z e-shopu do srovnávače Zboží.cz, kde můžete své produkty zobrazovat. XML feed pro Zboží.cz se využívá také pro Seznam Nákupy a dynamický remarketing v Skliku.
XML feed pro Zboží.cz má jasně danou specifikaci, kterou najdete v Nápovědě Zboží.cz.
Ivo Pačinek, Online marketing lover
Věnuji se online marketingu od roku 2009 a má zkušenosti s řízením online i se správou jednotlivých kanálů.
Ztrojnásobil jsem nárůst návratnosti online marketingu společnosti BAŤA.
Realizuju digitální brandové kampaně se zásahem milionů uživatelů.
Začal jsem psát sérii článků Základy online marketingu na DigiNews.cz.