Významný český srovnávač cen a zboží ze skupiny Seznam.
Zboží.cz je česká služba od Seznam.cz, která pomáhá srovnávat výrobky v různých internetových obchodech. Zboží neprodává, nýbrž jenom nabízí, prodej si pak zajišťují samy e-shopy. Na zbozi.cz se mohou registrovat jak české, tak zahraniční obchody, jejich produkty jsou pak uživatelům zobrazovány.
Je to samozřejmě další způsob, jak získat nové zákazníky. Pokud člověk vyhledává konkrétní produkt, nejspíš o něj má zájem, pro e-shop to tedy znamená vyšší pravděpodobnost konverze. Dobré účinky mají také recenze publikované na Zboží.cz. Kladné zkušenosti ostatních zákazníky často přimějí si danou věc koupit a vybrat si správný e-shop.
Zboží patří spolu s Heurékou mezi nejvýznamnější srovnávače cen a produktů.
Za nevýhodu lze považovat tlak na nižší cenu. Ve srovnání s jinými kanály online marketingu se na srovnávačích zboží a Zboží.cz snadno porovná cena u konkurence.
Ne vždy platí, že e-shop s nejnižší cenou je ten nejúspěšnější, nicméně výhodnější ceny pomohou e-shopům vygenerovat lepší obrat pokud jsou parametry osotatních e-shopů srovnatelné.
Pro propagování produktů je zapotřebí mít účet na Zboží, přihlásit se do admin.zbozi.cz a dobít si kredit do Seznam Peněženky. Platí se za proklik a ceny prokliku jsou odlištěné podle kategorií ceny produktu.
XML feed je datový soubor, který přenáší data z e-shopu do srovnávače Zboží.cz, kde můžete své produkty zobrazovat. XML feed pro Zboží.cz se využívá také pro Seznam Nákupy a dynamický remarketing v Skliku.
XML feed pro Zboží.cz má jasně danou specifikaci, kterou najdete v Nápovědě Zboží.cz.
Ivo Pačinek, Online marketing lover
Věnuji se online marketingu od roku 2009 a má zkušenosti s řízením online i se správou jednotlivých kanálů.
Ztrojnásobil jsem nárůst návratnosti online marketingu společnosti BAŤA.
Realizuju digitální brandové kampaně se zásahem milionů uživatelů.
Začal jsem psát sérii článků Základy online marketingu na DigiNews.cz.
Zůstaňme ve spojení na sociální síti LinkedIn