PPC reklamní systém od Google
Google Ads je PPC reklamní systém internetového giganta Google. Inzeráty se zobrazují na prvních čtyřech místech ve výsledcích vyhledávání vyhledávače Google a také v obsahové síti Google. V Google Ads nastavují kampaně, které se skládají ze sestav, v nichž se nastavují reklamy a klíčová slova. Dřívějším názvem tohoto nástroje bylo Google AdWords. Obdobou je pak Sklik od Seznamu.
Ukázka reklamy přes PPC systém Google Ads ve vyhledávání a v obsahové síti:
V Google Ads jsou dostupné responzivní reklamy pro obsahovou síť (ež přizpůsobují velikost, formát a vzhled umístění), responzivní reklamy ve vyhledávání (nahradily textové reklamy), grafické (bannerové) reklamy, videokampaně, discovery reklamy, produktové reklamy v Google Nákupech, produktové reklamy pro remarketing či akvizici, nativní reklamy, a reklamy propagující aplikace.
Pro zobrazení reklam je nezbytné nabít si kredit v systému, což je výchozí nastavení Google Ads (tzv prepaid) a při splnění určitých podmínek může Google umožnit také post-paid - zpětnou fakturaci. Po přihlášení stačí kliknout na ozubené kolo a zvolit možnost fakturace a plateb, kde je inzerent už naveden krok po kroku.
Samotné reklamy se platí třemi způsoby, a to za proklik, tisíc vidění a akvizici. Poslední uvedená možnost znamená, že se platí pouze v okamžiku, kdy uživatel provede konverzi, například odešle poptávku, něco si koupí, zaregistruje se a podobně. Tento model má blíže ke kanálu affiliate.
Do nástroje Google Ads se lze přihlásit přes adresu: ads.google.com
Zde je návod pro stažení faktury:
Českou nápovědu pro Google Ads najdete na adrese support.google.com/google-ads/.
Pokud nenaleznete v nápovědě Google Ads odpověď, můžete vyzkoušet možnosti podpory přes přes tlačítko Kontaktujte nás v menu na stranách nápovědy.
Nástroj Google Ads se vyplatí propojit s nástroji od Google: Analytics, Merchant Center, Search Console a YouTube.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek