Nástroj pro správu informací o produktech pro produktové reklamy v Google Ads.
Google Merchant Center (zkráceně jako GMC nebo nesprávně s překlepem Merchants nebo Centre) je služba od Google nezbytná pro založení Google Ads kampaní s produkty - Performance Max kampaně, Google Nákupy, dynamické produktové reklamy v remarketingu nebo akvizici.
Prostřednictvím Merchant Center propojíte data o vašich produktech v e-shopu s PPC systémem Google Ads. Tyto nástroje pak musíte propojit ještě před tvorbou reklamních kampaní s produktovými reklamami.
V Merchant Center uvidíte také reportu o stavu jednotlivých produktů - zda mohou být propagovány nebo mají nějaká omezení či jsou zcela zamítnuté. Dalšími možnostmi v GMC je úprava data ve feedu pomocí pravidel, doplňkových feedů a možnosti sledování dat o vaší nabídce produktů ve srovnání s konkurencí.
XML feed je nejčastějším způsobem jak propojit e-shop a Google Merchant Center. Na straně e-shopu se musí XML feed automaticky aktualizovat podle aktuální nabídky produktů a GMC si jej bude podle vašeho nastavení automaticky stahovat.
XML feed pro Google Merchant Center musí splňovat jeho specifika, což většina krabicových řešení nabízí. Pokud XML feed částečně nevyhovuje, je možné provést jeho úpravy přes nástroj třetí strany, čímž může být například Mergado.
V Google Merchant Center musíte ověřit váš e-shop (pro potvrzení, že je e-shop skutečně váš) a také propojit Merchant Center a Google Ads.
Do GMC se můžete přihlásit prostřednictvím adresy merchants.google.com.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek