Výkonnostní marketing nebo performance marketing je (online) marketing zaměřený na výkon - měřitelné akce. Například na maximalizace objednávek e-shopu nebo leadů na webu (např. poptávek, rezervací).
Závislost na fungování výkonnostního marketingu, cenové politice a na (ne)aktivitě konkurence v reklamních a mediálních aktivitách. Pokud se nebuduje vnímání značky a vztah ke značce u cílové skupiny (např. pomocí online brandingu nebo i dalších offline metod reklamy), hrozí že v momentě, kdy přijde konkurent s výhodnější nabídkou, efektivnějším výkonnostním marketingem nebo silnou brandingovou kampaní, je vyšší riziko ztráty zákazníků.
Protože zákazníci často neznají značku e-shopů, které delají pouze výkonnostní makreting, jsou tyto e-shopu více náchylnější na vyladěný UX design, protože zákaznici.
Pro výkonnostní marketing jsou efektivní specifické online kanály, reklamní formáty než jiné. Další doplnění článku v přípravě.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek
Zůstaňme ve spojení na sociální síti LinkedIn