Skvělý nástroj na AB testování, personalizace a úpravy na webu.
Google Optimize (občas mylně nazývaný také jako Google Optimizer) je nástroj od Google, který je užitečný pro optimalizaci konverzního poměru webů a e-shopů přes jejich testování a personalizaci. Na webovou stránku vložíte kód od Google Optimize (můžete využít Google Tag Manager) a dále pokračujete v nastavování testů či personalizací v nástroji Google Optimize.
Prostřednictvím Google Optimize můžete otestovat různé varianty designu webu, například před jeho redesignem, který je náročný na investice a čas kodérů a vývojářů. Také můžete přizpůsobit obsah webu podle toho, z jakého zdroje návštěvnosti či kanálu návštěvníci přichází.
Považuji tento nástroj za velmi přínosný pro efektivní testování obsahu webu a také úpravy na webu, přičemž při vizuálních testech a testech bez velkého zásahu do webu ušetříte náklady na kódéra webu.
V rámci testů můžete přes Google Optimize upravit obsah na webu a testovat, která z variant je lepší, to jsou AB testy. Zároveň můžete upravit více prvků na webu a testovat varianty proti sobě, to jsou testy více proměnnými. Můžete využít také testy s přesměrováním pro odlišnou URL adresu např. pro testy při rozsáhlejších úpravách. Díky testování můžete vyladit konverzní poměr e-shopu a tím pomůžete zlepšit také návratnost investic (měřenou pomocí ROAS).
Google Optimize umožňuje, kromě testování, také personalizační úpravy obsahu na webu podle dat z Google Analytics nebo přidat na web banner s oznámením.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek
Zůstaňme ve spojení na sociální síti LinkedIn