Omnichannel je využití všech kanálů (prodejny, web, call centrum) současně.
V digitální době se omnichannel stává nezbytností pro původní retailery.
Obsah: Co je to? | Retail vs. digitální věk | Kanály | Přednosti a rizika | ROPO efekt
Na zákazníky působí lépe omnichannel, který mu poskytuje kvalitní a konzistentní nákupní zážitek. Pro retail firmy je integrace kompletního omnichannel řešení náročnější a nákladnější než multichannel, tedy sjednocení komunikace a prodeje napříč prodejními kanály (omnichannel) vyžaduje více nových procesů a systémů než přidání nezávislého prodejního kanálu k současnému řešení (multichannel). Nicméně obě řešení jsou lepší než nemít možnost nákupu v online kanálech.
Zákaznická cesta k nákupu je delší a neplatí, že zákazník nakoupí hned při prvním touchpointu s prodejcem, proto je důležité umožnit zákazníkovi nakoupit prostřednictvím více kanálů a komunikovat v rámci všech kanálů jednotně a se stejnou obchodní politikou, což umožňuje omnichannel přístup.
Zákaznickou cestu mezi kanály online a prodejnami měří takzvaný ropo efekt, který měří kolik lidí si informace o produktech a službách:
V rámci online pak lze měřit, vyhodnocovat a zefektivňovat zákaznickou cestu v rámci více online kanálů pomocí atribucí z webové analytiky.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek