Kdo posílá newslettery, ten by měl znát Mailchimp. Tato online služba umožňuje newslettery navrhovat, odesílat, sdílet na sociálních sítích a také hodnotit, jak jsou úspěšné.
Nejlepší představu si člověk udělá, když se přihlásí a podívá se na hlavní stránku. Tam se nachází záložky:
Ovládání aplikace Mailchimp je jednoduché. Nejdříve je třeba vytvořit si seznam kontaktů, jimž se mají newslettery posílat. Jde to samozřejmě i automaticky pomocí importu z Google Docs, Zoho, Capsule apod. Pak už nezbývá než přejít k tvorbě formuláře či newsletteru. Šablon je k dispozici spousta, s designem si lze vyhrát. Odeslat newsletter všem zákazníkům je pak už jen otázkou několika kliknutí.
Základní varianta je ale zcela zdarma. Je ochuzená o některé pokročilé funkce (např. o výše zmíněnou záložku Autoresponders), nicméně běžnému uživateli, který nepotřebuje více než 2000 adres a 12000 odeslaných e-mailů měsíčně, postačí. Pricing je pak flexibilní podle počtu e-mailů a adres.
Pro přihlášení využijte adresy login.mailchimp.com.
Ivo Pačinek, Online marketing lover
Věnuji se online marketingu od roku 2009 a má zkušenosti s řízením online i se správou jednotlivých kanálů.
Ztrojnásobil jsem nárůst návratnosti online marketingu společnosti BAŤA.
Realizuju digitální brandové kampaně se zásahem milionů uživatelů.
Začal jsem psát sérii článků Základy online marketingu na DigiNews.cz.