Jak vydělat na internetu?
Na doménách (internetových adresách) s návštěvností lze vydělat:
- prodejem adresy
- umístněním reklam (tzv. domain parking)
- pronájem adresy (zejména u obecných oborových slov)
Potřebuje: Doménu s návštěvností.
Návštěvnost mají:
- překlepové domény (zde pozor na ochranné známky),
- domény s obecnými slovy (např. pojistovna.cz),
- expirované domény (dříve používané domény, které jejich držitel neprodloužil na další období).
Jedná se o způsob výdělku, který byl populární zejména před 10 lety. Nyní je v tomto oboru velmi těžké uspět. Musíte mít know-how ve výběru správných internetových adres.
Umístit na web reklamy PPC reklamního systému. Za kliknutí na reklamu vám bude reklamní systém platit.
PPC reklamní systémy vytváří platformu, kde se setkávají:
- inzerenti: ti, kteří chtějí umístit reklamu,
- partneři: ti, kteří mají prostor pro umístění reklamy.
Potřebujete: webové stránky s (velkou) návštěvností.
Provizní systém - affiliate. Získáte provizi za určitou akci:
- nákup v e-shopu,
- uzavření smlouvy,
- sjednání schůzky.
Provize je obvykle předem stanovená částka nebo procento z obratu.
Potřebujete: Web s návštěvností, která je cílovou skupinou propagovaného produktu nebo služby.
Na blogu můžete vydělat:
- PPC reklamy (bod 2),
- affiliate (bod 3) (např. můžete psát blog o cestě kolem světa
a na blog umístit affiliate na prodej letenek nebo rezervace
hotelů),
- napsat placený článek (např. u blogu o cestě kolem světa placený pro leteckou společnost nebo cestovní kancelář)
Potřebujete: Blog s návštěvností.
Spárujete YouTube s reklamním systémem. YouTube bude do vašich videí umísťovat reklamy, které Vám zajistí příjem.
Potřebujete: videa s velkou sledovaností.
Youtubeři jsou v dnešní době populární.
Ovšem velký počet zhlédnutí mají také zábavná videa z běžného života. Můžete
natočit například:
- psa s kočkou:
https://www.youtube.com/watch?v=FEWp5LvncFY
- smějící se mimčo:
https://www.youtube.com/watch?v=RP4abiHdQpc
(89 milionů shlédnutí)
Na fotobankách můžete prodávat vlastní fotky. Obvykle získáte odměnu za každý prodej fotografie nebo grafiky.
Fotobanka zprostředkovává kontakt mezi kupujícím fotografie a tvůrcem obsahu (autor fotky). Kupující fotobance zaplatí za nákup fotografie. Fotobanka si z této platby část nechá jako provizi a zbytek vyplatí tvůrci obsahu.
Provozovat vlastní e-shop. Z hlediska online marketingu potřebujete mít
vyřešeno:
- e-shopové řešení,
- návštěvnost e-shopu (mít jen e-shop nestačí, jak se o Vás lidé dozví?),
- pracovat na značce e-shopu.
Více o výsledcích s nastartováním a rozvojem e-shopů zaměřených na růst si můžete přečíst zde.
Kromě toho musíte mít vyřešené dodavatele zboží, dobré nákupní ceny, zákaznickou podporu, přepravce a být připraveni na případné reklamace. Výhodu mají zejména ti, kteří nyní mají kamenný obchod a chtějí jít s dobou a prodávat i v online prostředí.
Máte podnikání fungující v offline světě? Využijte internetu jako nástroje
na propagaci Vašich produktů nebo služeb.
Počet uživatelů roste a přes
internet se dnes prodává zboží a poptávají služby, které byly dříve
výhradně offline.
Může Vám k tomu pomoci prodejně zaměřený web - více informací zde.
Zde vidím budoucnost. Pronájem software a online aplikací (SAAS - Software as a service).
Často aplikace běží přímo v internetovém prohlížeči.
Místo jednorázového prodeje aplikace zákazník platí měsíční poplatek za používání aplikace.
Vám jako poskytovateli to přináší výhodu v pravidelných měsíčních platbách a nemusíte zákazníkovi poskytnout
zdrojové kódy.
Potřebujete: Nápad na užitečnou SAAS aplikaci a umět ji naprogramovat nebo si na to zaplatit odborníky.
Existují i další možnosti. O těch zas někdy příště.
Nic není zadarmo a mít vybudovaný příjem přes internet zabere stejné úsilí jako vybudování příjmu v “off-line světě”.
Bez práce nejsou koláče.
Pokud narazíte na nabídky velkého a rychlého příjmu přes internet, dejte si pozor.
Kdyby to bylo opravdu tak jednoduché, dělal by to každý.
Uvádím metody, které považuji za reálné pro dosažení slušných příjmů, ale za podmínek, že oboru věnujete potřebné množství času, budete v něm dobří a také budete mít trochu štěstí.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek
Zůstaňme ve spojení na sociální síti LinkedIn
Konzultant online marketingu
Můj příběh
Zkušenosti
Kontakt
E-book o online marketingu
Provozovatel webu
Zásady ochrany osobních údajů
© 2008 - 2024 Ing. Ivo Pačinek, IČ: 87002523